Torres Brandy Zero Challenge anuncia els 11 finalistes locals

10 març 2025

 

Torres Brandy ha desvetllat els onze finalistes locals de la tercera edició de Torres Brandy Zero Challenge, la competició internacional de projectes de bars i restaurants sostenibles, que competiran en l'esperada final mundial a Barcelona del 25 al 27 de març.

Des d'Espanya, el finalista local Ángel Pérez, gerent del grup familiar El Pòsit, es focalitza en la sostenibilitat, centrant-se en les persones, els productes i el planeta. El seu projecte consisteix a construir una compostadora a la seva cuina central per transformar les deixalles orgàniques en compost ric en nutrients, per utilitzar-lo a les vinyes i camps d' olivera dels que obtenen els seus vins i oli.

Al Regne Unit, Chris Tanner, fundador de Dram and Cav, busca col·laborar amb start-ups biotecnològiques com 'Natural Negative', creadors de materials sostenibles i d'alt rendiment. El projecte de Tanner té com a objectiu introduir 'PHA', un bioplàstic revolucionari fermentat naturalment que es composta en sis mesos sense deixar residus tòxics. El seu objectiu és expandir aquesta iniciativa i que tingui un impacte positiu en el sector.

Als Estats Units, la mixòloga i consultora de còctels Lauren Pellecchia va impressionar el jurat, amb una iniciativa que busca reciclar vidre per transformar el seu ús dins de la comunitat local. En trobar una trituradora de vidre abandonada al Merchant Club a Loveland, Ohio, es va adonar de la falta d'opcions de reciclatge de vidre a la seva zona. En parlar amb agricultors locals, grups de jardineria i artistes, va descobrir el gran interès a reutilitzar-lo per al drenatge d'aigua, propostes artístiques i altres aplicacions creatives. 

Des  del Canadà, Lacey-Jane Roberts, bartender principal de Published on Main, va mostrar el seu projecte impulsat per la comunitat i dissenyat per connectar les persones a través de l'aprenentatge compartit. El seu objectiu és dotar als bartenders d'habilitats per minimitzar els residus i promoure la sostenibilitat en el sector.

A Mèxic, Gerardo Vázquez Lugo, de Nicos, està abordant la crisi de residus de la Ciutat de Mèxic amb el primer sistema de residus zero del país. La seva iniciativa transforma els residus d'aliments en compost i productes agrícoles destinats a famílies locals. Actualment recicla 2.600 kg de materials a l'any i promou la conservació de l'aigua, amb l'objectiu d'expandir aquest reciclatge per fomentar la sostenibilitat en tota la indústria per al 2025.

A Itàlia, Giovanni Onori, encarregat del bar de l'Hotel Bulgari de Roma, ha desenvolupat un projecte basat en quatre principis bàsics: reciclar els residus orgànics de la cuina i el bar per convertir-los en adob; instal·lar panells fotovoltaics als bars de les terrasses per generar energia neta, reutilitzar mantells i posavasos en mantes per a Save the Children i per als refugis de persones sense llar, i cultivar herbes aromàtiques per a ús propi.

A Romania, Adrian Epure, propietari i bàrman de Bindu Bistro, un reconegut bistrot vegetarià i vegà a Iaşi, va presentar un projecte centrat en els pòsits de cafè, amb l'objectiu de recol·lectar-los i transformar-los en diferents productes ecològics. Aquests inclouen gots i plats fets de bioplàstic, biocombustible en forma de briquetes, fertilitzant natural per a l' agricultura local, així com cosmètics. La seva iniciativa no només ajuda a reduir els residus, sinó que també crea valuosos recursos per a la comunitat, cosa que demostra el seu compromís amb la responsabilitat ambiental.

A Finlàndia, Mika Ammunét, propietari del Bar Mate a Hèlsinki, ha llançat 'Mate Hospitality', un projecte dissenyat per fomentar una cultura de treball més dinàmica i centrada en les persones dins de la indústria hotelera. Aquesta iniciativa té com a objectiu millorar els sistemes operatius, permetent que els empleats prosperin i assegurant que l' empresa s'adapti a les necessitats canviants del seu equip.

Daniel Pappa, de SVANEN a Oslo, Noruega, ha iniciat 'D.G.Æ.', un projecte centrat a reduir els residus mitjançant la reutilització de productes agrícoles excedents o danyats, amb els quals elaborar refrescos i licors, entre altres begudes. Aquest enfocament dona suport als agricultors locals, disminueix els costos, redueix els envasos de plàstic i minimitza les emissions de carboni associades amb els productes importats.

Des de la Xina, Tommy Wong, gerent del Bulgari Hotel Beijing, s'està enfocant en una creativa campanya de recaptació de fons dedicada a crear consciència sobre el suport a la salut mental per a la indústria de bars a través d'una iniciativa escalable i sostenible. Aquesta campanya no només recaptarà diners, sinó que també crearà llocs de treball que prioritzin la inclusió social, l'objectiu de la qual és proporcionar oportunitats a temps parcial per a les persones amb discapacitat. Els fons recaptats s'utilitzaran per distribuir hores d' assessorament gratuïtes als qui ho necessitin, garantint l'accés immediat a l'ajut. A més, aquest moviment té com a objectiu promoure una cultura d' inclusió i suport dins de la indústria.

Des  de Corea del Sud, el projecte de Jaehyung Jung reutilitza els pòsits de cafè per crear altres productes com licor de cafè i posavasos. Tenint en compte que es produeixen milions de tones de pòsit de cafè a tot el món, la seva iniciativa els transforma en dissenys elegants i de qualitat, alhora que promouen la sostenibilitat.

La final de Torres Brandy Zero Challenge, que es desenvoluparà durant tres dies, donarà la benvinguda als finalistes locals dels 11 països de tot el món. Cadascú presentarà el seu projecte sostenible amb el qual creu que millorarà el sector de la restauració i reduirà el seu impacte socioambiental. Els projectes seran avaluat per un panell d'experts internacionals, entre els quals hi ha Glòria Font Basté, doctora i arquitecta tècnica; José Luis Gallego, consultor de sostenibilitat; Christian Visalli, Spirits Global Managing Director de Torres Brandy, i el guanyador de la 2a edició del concurs, Alberto del Toro. Avaluaran els finalistes des de quatre perspectives: la idea, la sostenibilitat, el pla de negoci i el seu creixement futur, i el guanyador rebrà 30.000 euros per fer realitat la seva visió al seu establiment.

Torres Brandy Zero Challenge va néixer amb l'objectiu d'impulsar el compromís mediambiental en el sector de la restauració i conscienciar sobre la necessitat d'actuar contra el canvi climàtic, tal com Família Torres porta fent en el sector vitivinícola des de fa més de 15 anys. Impulsat per Torres Brandy, aquest certamen internacional ha ampliat el seu abast el 2025, amb un major nombre de països participants i una major diversitat de projectes. A més de bars i cocteleries, la convocatòria s'ha obert a projecte de restauració en general. Les propostes han d'abordar reptes socioambientals concrets i tenir un impacte mesurable relacionat amb la reducció d'emissions de CO2 o de residus, el reciclatge de materials o la inclusió social, entre altres aspectes.